Ansatte-nytt

Innhold

Invitasjon til dialogseminar for anskaffelse av velferdsteknologi

Vestre Toten og Søndre Land kommune er i gang med en fellesanskaffelse av trygghetsskapende løsninger for hjemmeboende og institusjon. Anskaffelsen gjennomføres som en innovativ anskaffelsesprosess hvor man går i dialog med markedet for å få de beste, fremtidsrettede løsningene som dekker brukernes behov.

Påmelding sendes: inger-ann.vekve@vestre-toten.kommune.no
Påmeldingen inneholder navn, telefonnr, e-mail og evt. allergier ift mat.
Frist for påmelding: 29. august 2017
Kostnad: mulig gratis, men maks 200,- pr pers avhengig av antall deltagere.

Merk: Kort påmeldingsfrist

På dialogkonferansen vil du få mulighet til å tilegne deg kjennskap til løsninger som finnes i markedet i dag og drøfte utfordringer og behov knyttet til trygghetsalarmer med leverandører. Hensikten er å utfordre leverandørene til å utvikle sine løsninger ytterligere tilpasset kommunenes behov.

Brukerorganisasjoner/brukergrupper, politikere, IKT, Ansatte som har gjennomført Velferdsteknologiens ABC, andre ressurspersoner og ildsjeler i avdelingen, fagledere, og driftsledere anbefales melde seg på. Dialogseminaret er også åpent for andre kommuner.

Nye søkerutiner i KLP

De ansatte skal nå søke om pensjon selv, ifølge praksis gjeldende fra 17. februar i år. Så langt har det ikke vært mulig å legge inn søknader tidligere enn 3 måneder før uttaksdato. Fra 23.mars vil dette bli endret til 5 måneder.

Ansatte som trenger bistand kan ta kontakt med lønn/personal for å få hjelp.

Det finnes også et E-læringskurs fra KLP. Kurset kan du se her eller fra vår nye underside Emner i E-læring.
(Publisert 17.03.2017)

Følg med på avtaler for anskaffelser

Den regionale fellesenheten for anskaffelser oppdaterer jevnlig hvilke rammeavtaler kommunene har for anskaffelser. Disse finnes på nettsiden til Fellesenhet anskaffelser  (tilgjengelig fra PC’er i det kommunale nettverket).

Nytt og aktuelt er rammeavtaler for arbeidstøy, sko og verneutstyr (tilgjengelig fra PC’er i det kommunale nettverket).

Ansattes Dag – lokal musikk og humørfylt foredrag

Jon Morten Melhus

Søsknene i bandet Narum slo an tonen og bød på en minikonsert med lokal musikk av beste slag da nær 400 kommuneansatte var samlet i Fyrverkeriet Kulturhus mandag kveld, 13.februar.

Rådmann Bjørn Fauchald snakket så om kommunens situasjon og utviklingsperspektiver. Rådmannen takket de ansatte for innsats og lojalitet gjennom økonomisk vanskelige år.

Etter en matpause var det tid for kveldens foreleser, siviløkonom Jon Morten Melhus. Han engasjerte forsamlingen gjennom det han sa om organisasjonsutvikling, samspill og begeistring mellom mennesker, og hvordan humor virker på oss medisinsk, psykisk og sosialt. Nytenking og medarbeidertilfredshet sikres ved å kommunisere åpent og humoristisk på arbeidsplassen.

  • Nyhetssak med bilder finner man ved å følge denne lenken.

Arbeidsmiljøpris til Skatt og innfordring

Skatte- og innAMUpris til Skatteavdelingenfordringsavdelingen er tildelt kommunens arbeidsmiljøpris for 2016.
"De ansatte tar ansvar for å bidra til et godt arbeidsmiljø og har stort fokus på service og humor i en krevende hverdag", står det på diplomet som rådmannen overrakte 19.desember.
Det var prisvinnerne selv som sto for serveringen av gløgg og pepperkaker ved anledningen.
(Publisert 23.12.2016)

Ny avtale kontorrekvisita

Fellesenhet anskaffelser vil signere ny rammeavtale på papirprodukter, fritt skolemateriell, kontor- og datarekvisita med Lyreco AS den 1. november, og avtalen vil ha gyldighet fra denne dato.
Fellesenheten håper på forståelse for at det nok vil ta noen dager før alt fungerer optimalt, og de kan kontaktes.
Den nye avtalen har følgende varegrupper: arkivering, datarekvisita, kontormaskiner, kontorrekvisita, papirprodukter, presentasjonsmateriell, skolemateriell og skriveredskap.
En kortversjon av avtalen legges ut på nettsiden til anskaffelser (tilgjengelig fra PC’er i det kommunale nettverket).
Den nye avtaleleverandøren Lyreco AS holder til på Fetsund, Nedre Romerike, hvor de har sitt hovedlager på 8000 kvm og har over 11.000 produkter på lager. Eller har de lokale distribusjonssentere i Stavanger, Bergen og Trondheim. Lyreco har vært leverandør til offentlig sektor i veldig mange år og distribuerer leveransene sine med Post NORD.
(Publisert 28.10.2016)

Foreslå kandidater til kommunens arbeidsmiljøpris

Rådmannen har i melding 25.oktober 2016 minnet om at man kan komme med forslag på kandidater til kommunens arbeidsmiljøpris. Frist er satt til 1. november, men forslag tas også i mot noen dager på overtid.
Arbeidsmiljøprisen er innstiftet for å hedre avdelinger eller enkeltpersoner som har fremhevet seg i arbeidet med Helse, miljø og sikkerhet i kommunen. Prisen er på kr 10.000, øremerket trivselstiltak på arbeidsplassen.
Forslag sendes til utvalgets sekretær astri.aadnes@vestre-toten.kommune.no

Informasjon fra Fellesenhet anskaffelser for Gjøvikregionen

Gjøvikregionens rammeavtale på papirprodukter, fritt skolemateriell, kontor- og datarekvisita med NorEngros Johs.Olsen AS, med ordinært utløp 31.08.2016, er forlenget mens ny anbudsprosess pågår. Dette innebærer at regionen må forholde seg til nye nettopriser fra 1. september. Planen er å ha ny avtale på plass i løpet av oktober / medio november.
(Publisert 02.09.2016)

Arbeidsmiljøutvalget: møteprotokoller og saksdokumenterAMU-illustrasjon

Følg med i arbeidsmiljøutvalgets saker (åpnes som PDF-dokumenter)

Møte 2.mai 2017:            Møteprotokoll     Saksdokumenter

Møte 21.februar 2017:     Møteprotokoll     Saksdokumenter

Møte 29.november 2016: Møteprotokoll     Saksdokumenter

Møte 11.oktober 2016:    Møteprotokoll     Saksdokumenter

Møte 19.april 2016:         Møteprotokoll      Saksdokumenter

Møte 23.februar 2016:     Møteprotokoll     Saksdokumenter

    

 


Publisert: 11.08.2016 14:57
Sist endret: 11.08.2016 14:59